tirsdag den 26. maj 2009

Susanne, Frankrig:

Jeg har to boern: Cleophée paa ni aar og Alexis paa syv aar. Cleophée har altid vaeret interesseret i det danske sprog og taler det gerne med mig.
Men jeg har desvaerre ikke al den tid, som jeg oensker til at kigge paa mere spaendende emner med Cleophée end de daglige hverdagsdiskussioner.

Hun elsker simpelthen Marlenes undervisning, som er meget varieret og udfordrende. Nye og spaendende emner vaelger boernene sammen med Marlene, og de varierer lige fra den nordiske mytologi til dansk legetoej og danske traditioner som fastelavn og Sankt Hans.

Alexis har aldrig rigtig interesseret sig for det danske sprog, selv om jeg ihaerdigt har forsoegt at faa ham til det. Med et par ferier om aaret hos familien i Danmark er det vigtigt, at Alexis taler dansk.

Efter at have set paa Cleophées dansktimer i et par maaneder foelte han sig klar. Og saa er det jo ogsaa lidt sejt, at det foregaar over computeren. Saa nu har han arbejdet paa sit ordforraad med Marlene i nogle maaneder og haenger stadig paa. Hver time byder paa spaendende emner som hans favoritsport eller interesser.

Udover at jeg kan se, at Alexis hygger sig i timerne, er jeg foerst og fremmest glad for at se, at hans danske sprog er i fremgang.