søndag den 17. august 2014

Dejlig sommer med danskelever!

Denne sommer har jeg været så heldig at møde flere af mine elever udenfor Skype. Jeg var i Østrig og besøge Lea og Emma, to søstre som jeg underviser i dansk, og Jakob, som jeg giver engelsktimer med dansk som hjælpesprog.
Det er altid en speciel oplevelse at møde børn og voksne, som jeg har delt mange timer med i det virtuelle rum. Børn overraskes tit over, at jeg er så stor, for på skærmen ser jeg jo lille ud.... Men vi finder hurtigt rytmen, vi kender fra timerne: Lea og jeg fik idéer til nye eventyr om Underbob - en antihelt som Lea har opfundet, og som vi skriver historier om. Sammen med Emma lavede vi et interview til UNICEF's børneavis om hendes interesser, familie og håb for fremtiden. Og endelig fortsatte Jakob og jeg vores årelange diskussion om dansk fodbold og indgik et væddemål om, hvem der bliver de næste danske mestre: FCK eller Brøndby....

I sidste uge havde jeg så fornøjelsen af at møde Noé, som bor i udkanten af Paris, inden han tog afsted for at gå i dansk skole i en uge. Noé har gjort enorme fremskridt med læsning på dansk i den tid, vi har arbejdet sammen - jeg er meget spændt på at høre, hvad han har at sige om den danske folkeskole!