lørdag den 3. august 2013

Endnu et år med dansk på nettet

Endnu et år med dansk på nettet

Her er så stille om sommeren. Næsten alle børn og voksne elever er rejst til Danmark eller andre spændende steder og kommer snart hjem, fulde af oplevelser som vi vil  integrere i dansktimerne og skrive historier om.
Emma og Lea fra Østrig har fortalt så levende om Mormor og Morfars gård, at jeg næsten føler, at jeg har været der selv. Sarah, Luna og Léo fra Frankrig har i tale taget mig med til Mormors sommerhus i Nordstrand, hvor solen altid skinner, og hvor man bader dagen lang.




Andre børn får store oplevelser i andre lande. Jeg venter spændt på at høre om Maia, Rasmus og Fridas flytning fra Bangladesh til Ghana, hvor et nyt liv begynder. Vi har i det forgangne år arbejdet med DRs ulandskalenders materialer om skolebørn i Ghana, og nu vil de snart kunne give mig deres egen vurdering: Hvor går man bedst i skole?
Og mon ikke jeg snart hører fra Klara, der på ét år er flyttet fra Spanien til Irland og nu videre til USA - mange forandringer der også har ændret udgangspunktet for danskundervisningen. Jeg tilpasser mig og tilrettelægger dén undervisning, børnene har brug for.

Det kribler i mig for at komme i gang igen - nu har det været ferie længe nok!